Een werkdag van onze klantenservicemedewerker Alex
Werken bij een klantenservice… Dat betekent dat je de hele dag telefoneert toch? Als klantenservicemedewerker bij Kruitbosch telefoneer je veel, dat is één ding wat zeker is. Maar toch doe je bij de klantenservice veel meer dan alleen bellen. Wat dan? Onze klantenservicemedewerker Alex vertelt het je!
Alex is 34 jaar en werkt inmiddels drie jaar als klantenservicemedewerker bij Kruitbosch. Voordat hij bij Kruitbosch kwam werken, was hij nog niet bekend met de fietsenbranche. Toch is hij het gesprek met Kruitbosch aangegaan. Wat bleek? Door het gesprek aan te gaan en het klantenserviceteam te ontmoeten werd hij ontzettend enthousiast. Inmiddels doet hij al een aantal jaar met plezier zijn werk bij Kruitbosch.
Alex, wat doe je precies als klantenservicemedewerker?
Als klantenservicemedewerker bij Kruitbosch hoef je je geen dag te vervelen. Ik heb voornamelijk contact met de eigenaren of medewerkers van fietsenwinkels. Zij hebben vragen over diverse onderwerpen en dat zorgt ervoor dat mijn werk zeker niet eentonig is. De ene keer wil iemand zijn bestelling wijzigen en de andere keer wil iemand de status van een levering opvragen, maar je kan ook productinhoudelijke vragen of mancomeldingen krijgen. Dat maakt mijn werk heel afwisselend.
Ook de communicatiekanalen die we gebruiken zijn afwisselend. We gebruiken verschillende kanalen om met onze klanten te communiceren; telefoon, chat of e-mail… Het is allemaal mogelijk. Misschien denk je nu: hoe houd je dan het overzicht? Gelukkig werken we in een centraal systeem, waarin alle vragen samenkomen. Dat maakt het werk voor mij overzichtelijk en prettig.
Het fijne aan de klantenservice bij Kruitbosch vind ik dat we niet werken met vaste scripts. Uiteraard zijn er wel richtlijnen over hoe je te werk gaat en die helpen je om een goed gesprek te voeren. Doordat er geen scripts, maar richtlijnen zijn, denk ik dat ik gemakkelijker de regie kan nemen om de klant zo goed mogelijk te helpen. En als het mij een keer niet alleen lukt, heb ik een team van collega’s klaarstaan die mij verder helpen.
Hoe is het klantenserviceteam van Kruitbosch?
Het klantenserviceteam bestaat uit collega’s van allerlei verschillende leeftijden. Het is er altijd gezellig en er altijd is ruimte voor een grapje of praatje. In de pauze gaan collega’s wandelen of samen eten in de kantine. Ik vind het zelf erg prettig dat er geen sprake is van hiërarchie bij team klantenservice; iedereen heeft zijn eigen rol en respecteert elkaar. Dat zorgt voor een hele prettige sfeer.
Hoe kan je jezelf ontwikkelen als klantenservicemedewerker bij Kruitbosch?
Kruitbosch is ervan overtuigd dat iedereen waarde kan toevoegen aan de organisatie, ook buiten je dagelijkse werkzaamheden om. Er zijn heel veel initiatieven en projectgroepen waarbij je je kan aansluiten. Dat vind ik erg fijn. In overleg met mijn teamleider kan ik bijvoorbeeld bij een projectgroep aansluiten. Dan word daar in mijn planning rekening mee gehouden. Het interessante aan projectgroepen vind ik dat je samenwerkt met collega’s van andere afdelingen. Ik zit nu bijvoorbeeld in een projectgroep waarbij de consument centraal staat. Samen met collega’s van allerlei afdelingen denk ik na over hoe we het bestelproces kunnen optimaliseren, van oriëntatie- tot aftersalesfase. Ik kan daar vanuit mijn expertise aan bijdragen en dat vind ik gaaf!
Wat vind je het leukste aan je werk bij Kruitbosch?
Ik denk dat ik de diversiteit aan werkzaamheden en het onwijs gezellige team het leukste aan mijn werk vind. En het leuke is: als je nog op zoek bent naar een toffe baan, dan hebben wij meerdere vacatures openstaan. Ik zou je graag uitnodigen voor een lekkere kop koffie en chocolademelk om hier eens over door te praten!